
Gebäude 33/300, Zimmer 2320 | |
+49 89 6004 3115 | |
maximilian.fink@unibw.de | |
Dr. Maximilian Fink
Forschungsinteressen
- Virtual Reality
- Simulationsbasiertes Lernen
- Instructional Design
- Diagnosekompetenzen
Beruflicher Werdegang
- Seit 05/2021: Wissenschaftlicher Mitarbeiter/Postdoc, Professur für Lernen und Lehren mit Medien, Universität der Bundeswehr München
- 2017-2021: Wissenschaftlicher Mitarbeiter, DFG-Forschungsgruppe COSIMA „Förderung von Diagnosekompetenzen in simulationsbasierten Lernumgebungen an der Hochschule“,
Institut für Didaktik und Ausbildungsforschung in der Medizin am Klinikum der LMU
Akademischer Werdegang
- 2019-2021: Ph.D. Learning Sciences, Ludwig-Maximilians-Universität München,
Dissertation: „Assessment and Facilitation of Diagnostic Competences with Simulations in Medical Education” - 2017-2019: M.Sc. Psychology: Learning Sciences, Ludwig-Maximilians-Universität München
- 2010-2016: Erstes Staatsexamen für das Lehramt an Gymnasien, Fächer: Psychologie mit schulpsychologischem Schwerpunkt, Englisch, Ludwig-Maximilians-Universität München
Ausgewählte Publikationen
Fink, M. C., Reitmeier, V, Heitzmann, N, Siebeck, M., Fischer, F., & Fischer, M. R. (in press). Diagnosing virtual patients: The interplay between knowledge and diagnostic activities. Advances in Health Sciences Education.
Fink, M. C., Sosa, D., Eisenlauer, V., & Ertl, B. (2023). Authenticity and interest in virtual reality: Findings from an experiment including educational virtual environments created with 3D modeling and photogrammetry. Frontiers in Education, 8, Article 969966. https://doi.org/10.3389/feduc.2023.969966
Fink, M. C., Heitzmann, N., Siebeck, M., Fischer, F., & Fischer, M. R. (2021). Learning to diagnose accurately through virtual patients: Do reflection phases have an added benefit? BMC Medical Education, 21(1), 523. https://doi.org/10.1186/s12909-021-02937-9
Fink, M. C., Radkowitsch, A., Bauer, E., Sailer, M., Kiesewetter, J., Schmidmaier, R, Siebeck, M., Fischer, F., & Fischer, M. R. (2021). Simulation research and design: A dual-level framework for multi-project research programs. Educational Technology Research and Development, 69, 809–841. https://doi.org/10.1007/s11423-020-09876-0
Fink, M. C., Reitmeier, V., Stadler, M., Siebeck, M., Fischer, F., & Fischer, M. R. (2021). Assessment of diagnostic competences with standardized patients versus virtual patients: Experimental study in the context of history taking. Journal of Medical Internet Research, 23(3), e21196. https://doi.org/10.2196/21196
Sonstiges
- Researchgate: https://www.researchgate.net/profile/Maximilian-Fink-4
- Linkedin: https://www.linkedin.com/in/maximilian-fink-a44758a1
- Twitter: https://twitter.com/MaxFink89