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Publikationen

Beiträge in referierten Fachzeitschriften

  • Praxmarer-Carus, S. (2014): Why the proposal of a complex contract may harm or foster a partner's trust, in: Journal of Business Research, Vol. 67 (7), 1421-1429

  • Praxmarer-Carus, S.; Sucky, E.; Durst, S. (2013): The relationship between the perceived shares of costs and earnings in supplier development programs and supplier satisfaction, in: Industrial Marketing Management, Vol. 42 (2), 202-210

  • Praxmarer, S. (2011): Message strength and persuasion when consumers imagine product usage, in: Journal of Consumer Behaviour, Vol. 10 (4), 225-231
  • Praxmarer, S. (2011): How a presenter’s perceived attractiveness affects persuasion for
    attractiveness-unrelated products, in: International Journal of Advertising, Vol. 30 (5), 839-865
  • Schumann, J.H.; v. Wangenheim, F.; Stringfellow, A.; Yang, Z.; Praxmarer, S.; Jimenez, F.; Blazevic, V.; Shannon, R.; Shainesh G.; Komor, M. (2010): Cross-Cultural Differences in Trust in Relational Service Exchange: An Eleven Country Study, in: Journal of Service Research, Vol. 13 (4), S. 453-468
  • Schumann, J.H.; v. Wangenheim, F.; Stringfellow, A.; Yang, Z.; Blazevic, V.; Praxmarer, S.; Shannon, R.; Shainesh G.; Komor, M.; Jimenez, F. (2010): Cross-Cultural Differences in the Effect of Received Word of Mouth in Relational Service Exchange, in: Journal of International Marketing, Vol. 18 (3), 62-80
  • Praxmarer, S.; Gierl, H. (2009): The effects of positive and negative ad-evoked associations on brand attitude, in: Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, Vol. 21/4, 507-520
  • Praxmarer, S. (2009): Warum können Maßnahmen eines Unternehmens in verschiedenen Kulturen unterschiedlich auf das Vertrauen des Partners wirken?, in ZfB Zeitschrift für Betriebswirtschaft, Vol. 79/5, 609-632   
  • Gierl, H.; Praxmarer S. (2007): Die Wirkung der Positionierung eines Zulieferunternehmens auf das Vertrauen des Kunden in: Zeitschrift für Planung und Unternehmenssteuerung, Vol. 18/2, 2007,  187-206
  • Praxmarer, S. (2006): Is Beauty Best Even for the Less Beautiful? in: Marketing ZFP, Heft 2/2006, 103-112
  • Praxmarer, S. (2006): Auswirkungen der Attraktivität von Testimonials auf Einstellungen von Zielpersonen: Welche Auffassung der Match-up Hypothese ist haltbar?, in: Die Unternehmung, 60. Jg., Heft 6, 443-457
  • Gierl, H.; Praxmarer, S. (2001): Best Even for the Less Beautiful? in: Marketing – Journal of Research and Management (Marketing Die wahrgenommene Dynamik des Kommunikators und Einstellungen der Rezipienten, in: Marketing ZFP, 23. Jg., Heft 4, 236-251
  • Gierl, H; Helm, R.; Praxmarer, S.; Stumpp S. (2000): Konsequenzen für das Marketing aus dem Explorationsstreben der Konsumenten, in: Die Unternehmung, 54. Jg., Heft 5, 331-349
  • Gierl, H.; Praxmarer, S. (2000): Attraktive Kommunikatoren in der Anzeigenwerbung und Einstellungen der Rezipienten, in: Marketing ZFP, 22. Jg., Heft 1, 25-42
  • Bankhofer, U.; Praxmarer S. (1998): Zur Behandlung fehlender Daten in der Marktforschungspraxis, in: Marketing ZFP, 20. Jg., Heft 2, 109-118
  • Gierl, H.; Praxmarer, S.; Komba, L. (1998): Der Einfluss des Nationalcharakters auf die Kundenzufriedenheit und das Beschwerdeverhalten, in: Tourismus Journal, Vol. 2, Heft 3, 377-399

Beiträge für internationale Konferenzen

  • Wieluch, M.I. (2016): Anecdotal versus Statistical Evidence in Risk Communication Messages: The Moderating Effects of Comparative Optimism and Message Framing, Association for Consumer Research (ACR), Berlin

  • Praxmarer-Carus, S., Wieluch, M.I. (2016): When Statistical Evidence fails: The Moderating Effect of Comparative Optimism, 15th International Conference on Research in Advertising (ICORIA), Ljubljana

  • Wieluch, M.I. (2016): When should Risk Communication Messages be Assertive? Differentiating the Moderating Effects of Perceived Issue Importance and Perceived Susceptibility, 15th International Conference on Research in Advertising (ICORIA), Ljubljana

  • Wieluch, M.I.; Praxmarer-Carus,S. (2015): The Effectiveness of Anecdotal and Statistical Evidence in Charity Appeals: The Moderating Role of Spatial Distance,  European Marketing Academy 44th Annual Conference (EMAC), Leuven

  • Wieluch, M.I.; Praxmarer-Carus,S. (2014): Effective Risk Communication: Reaching Optimistically biased Individuals with Anecdotal Information - The Role of Similarity and Framing, 13th International Conference on Research in Advertising (ICORIA), Amsterdam
  • Fischer,D.; Praxmarer-Carus,S. (2014): Emotional Brand Experience: Conceptualization and Comparison with Cognitive Brand Experience, 13th International Conference on Research in Advertising (ICORIA), Amsterdam
  • Czerwinka, M.I.; Praxmarer-Carus, S. (2014): Responses to Risk Communication: The Role of Receivers' Comparative Optimism and Information Type, Proceedings of the AMA Winter Marketing Educators' Conference 2014.
  • Fischer, D.; Praxmarer-Carus, S. (2013): A Revised Concept of Brand Experience and Its Theoretical Linkage to Brand Attachment, Proceedings of the AMA Winter Marketing Educators' Conference 2013.
  • Praxmarer, S.; Czerwinka, M. (2012): Message framing and the moderating role of source credibility, 11th International Conference on Research in Advertising (ICORIA), Stockholm
  • Rauschnabel, P.A.; Praxmarer, S.; Ivens, B. (2011): Effects of Designs Features on Liking of Brand Positings on Facebook, 10th International Conference on Research in Advertising (ICORIA), Berlin
  • Rauschnabel, P.A.; Praxmarer, S.; Ivens, B. (2011): Einflussfaktoren auf Fanreaktionen bei Facebook-Fanpages, 4th Conference „Der Markentag“, Berlin
  • Praxmarer, S.; Rossiter, J.R (2009): How does the presenter’s physical attractiveness
    persuade? A test of alternative explanations, Conference of the Australian & New Zealand Marketing Academy (ANZMAC), Melbourne
  • Praxmarer, S.; Rossiter, J.R. (2009): Physically attractive presenters and persuasion:
    An experimental investigation of alternative explanations for the “Patzer effect”, 8th International Conference on Research in Advertising (ICORIA), Klagenfurt
  • Schumann, J.H.; v. Wangenheim, F.; Stringfellow, A.; Yang, Z.; Blazevic, V.; Praxmarer, S.; Shannon, R.; Komor, M.; Shainesh G.; Jimenez, F. (2009): Cross-Cultural Differences in the Effects of Word of Mouth in Relational Service Exchange, Fourteenth Cross-Cultural Research Conference, Puerto Vallarta, Mexico
  • Schumann, J.H.; v. Wangenheim, F.; Stringfellow, A; Yang, Z; Praxmarer, S.; Jimenez, F.; Blazevic, V.; Shannon, R.; Shainesh, G & Komor, M. (2009): Cross-Cultural Differences in the Effect of Word-of-Mouth in Relational Service Exchange: The Moderating Role of Uncertainty Avoidance, AMA Winter Marketing Educators’ Conference, Tampa FL
  • Schumann, J.H.; v. Wangenheim, F.; Stringfellow, A; Yang, Z; Praxmarer, S.; Jimenez, F.; Blazevic, V.; Shannon, R.; Shainesh, G & Komor, M. (2009): Cross-Cultural Differences in the Effect of Word-of-Mouth in Relational Service Exchange: The Moderating Role of Uncertainty Avoidance, AMA Winter Marketing Educators’ Conference, Tampa FL
  • Schumann, J.H.; v. Wangenheim, F.; Stringfellow, A.; Praxmarer, S.; Blazevic, V.; Jimenez, F.; Yang, Z.; Shainesh, G. & Komor, M (2008): Cross-Cultural Differences in the Effects of Word-of-Mouth in Relational Service Exchange: Empirical Evidence for the Moderating Role of Uncertainty Avoidance from an Eight Country Study, Frontiers in Services Conference, Washington
  • Praxmarer, S. (2007): Which cultural characteristics moderate the effects of contracts on a partner’s trust? 4th Workshop on Trust within and between Organizations, Amsterdam
  • Gierl, H.; Praxmarer S. (2007): The effects of stimulus-based thoughts, memories and fantasies on brand attitudes, 6th International Conference on Research in Advertising (ICORIA), Lissabon
  • Schumann, J.H.; v. Wangenheim, F.; Yang, Z.; Praxmarer, S.; Jimenez, F.; Komor, M.; Shainesh G. (2007): Cross-Cultural Differences in the Development of Trust in Relational Service Exchange - an EmpAnalysis of the Moderating Role of Uncertainty Avoidance, 4th Workshop on Trust withiirical n and between Organizations, Amsterdam
  • Praxmarer, S. (2006): Effects of contracts on trust in business relationships and the moderating role of culture, 14th International Colloquium in Relationship Marketing (ICRM), Leipzig
  • Gierl, H.; Praxmarer S. (2006): The effects of value propositions in advertising on consumers’ attitudes, 5th International Conference on Research in Advertising (ICORIA), Bath
  • Praxmarer, S. (2006): Some women are tired of beautiful female models in advertising: Does this affect attitudes and purchase intentions negatively? 35th Conference of the European Marketing Academy (EMAC), Athen
  • Praxmarer, S. (2006): Often claimed but scarcely supported: The beauty match-up hypothesis, or: Why also attractiveness-unrelated products love attractive endorsers, 5th International Marketing Trends Congress, Venedig

Beiträge in praktikerorientierten Fachzeitschriften

  • Gierl, H.; Praxmarer, S. (2007): The Effects of a Value-oriented Advertising Strategy on Brand Attitude, in: Der Markt, Heft 4/2007, S. 148-156
  • Gierl, H.; Praxmarer, S. (2007): Wann wirkt bei Frauen ein männliches Modell in der
    Werbung besser als ein weibliches?, in: Jahrbuch der Absatz- und Verbrauchsforschung, 53. Jg., Heft 1, S. 31-53
  • Gierl, H.; Praxmarer, S. (2005) Kursentwicklung von Mitarbeiteraktien und personalpolitische Zielgrößen, in: Finanzbetrieb, Heft 6/2005, S. 398-406 
  • Praxmarer, S. (2005): Unternehmensbewertung in der Praxis: Probleme bei der Anwendung von Multiples, in: WiSt, Heft 4/2005, S. 229-232
  • Gierl, H.; Praxmarer, S. (2001): Kursstabilität durch Einflussnahme auf die Aktionärs-struktur, in: Finanzbetrieb, Heft 4/2001, S. 272-276
  • Gierl, H.; Praxmarer, S. (2001): Einfluss von Kindern auf die Kaufentscheidungen ihrer
    Mütter, in: Transfer Werbeforschung & Praxis, 46. Jg., Heft 1, S. 12-16 
  • Gierl, H.; Praxmarer, S. (2000): Neue Ansatzpunkte für börsennotierte Unternehmen in der Produktwerbung: Werbung mit dem Börsenkurs?, in: Planung & Analyse, Heft 3/2000, S. 44-48 
  • Gierl, H.; Praxmarer, S. (2000): Investor Relations für private Kleinanteilseigner: Die Bedeutung leicht verständlicher Informationen, in: Zeitschrift für das gesamte Kreditwesen, Schwerpunktheft Emittenten und Börsen, 53. Jg., S. 1327-1330 
  • Praxmarer, S. (2000): Werbeanzeigen für Senioren: Alter des eingesetzten Kommunikators und Werbewirkung, in: Transfer Werbeforschung & Praxis, Heft 2/2000, S. 6-9
  • Bankhofer, U.; Praxmarer, S.; Hilbert A. (1998): Zur Bestimmung des Stichprobenumfangs in der Marktforschungspraxis, in: Marktforschung und Management, Heft 4/1998, S. 156-158 
  • Bankhofer, U.; Praxmarer, S. (1998): Angewandte Marktforschung und das Problem fehlender Daten, in: Planung & Analyse, Heft 6/1998, S. 46-49 
  • Gierl, H.; Praxmarer, S. (1998): Die Werbewirkung von konventioneller und vergleichender Werbung, in: Werbeforschung & Praxis, Heft 5-6/1998, S. 23-27

Beiträge in Herausgeberbänden und Monographien

  • Wieluch, M.I. (2017): When Risk Communication Messages should be Assertive: Differentiating the Moderating Effects of Perceived Issue Importance and Perceived Susceptibility, in: Zabkar, V. and Eisend, M. (Eds.): EAA Advances in Advertising Research (Vol. 8)
  • Praxmarer-Carus, S.; Czerwinka, M.I. (2013): Message Framing - How Source Credibility Moderates the Effects of Outcome Type and Outcome Valence, in: Rosengren, S.; Dahlén, M. and Okazaki, S. (Eds.): EAA Advances in Advertising Research (Vol. 4)
  • Rauschnabel, P.A.; Praxmarer, S.; Ivens, B. (2012): Social Media Marketing: How Design Features influence Interactions with Brand Postings on Facebook, in: Langer, T. and Eisend, M. (Eds.): EAA Advances in Advertising Research (Vol. 3)
  • Rauschnabel, P. A., Praxmarer, S., Ivens, B. S. (2012): Interaktionstreiber in der Facebook-Kommunikation - eine empirische Studie, in: Baumgarth, C.; Boltz, D.-M. (Eds.): Tagungsband "Der Markentag"
  • Praxmarer, S.; Rossiter, J.R. (2010): An investigation of alternative explanations for the
    positive effect of a presenter’s attractiveness on persuasion, in Terlutter, R.; Diehl, S. and Okazaki, S. (eds.): EAA Advances in Advertising Research (Vol. 1): Cutting Edge International Research, 141-155.
  • Praxmarer, S. (2001): Effekte der Kommunikatoreigenschaften Attraktivität und Dynamik in der persuasiven Kommunikation - Eine empirische Studie zur Werbewirkungsforschung, Aachen