Inertial Survey Platforms and Their Geodetic Relevant Coordinate Systems

Schriftenreihe
des Instituts für Geodäsie

Heft 20-1/1985


 
Inertial Survey Platforms and
their Geodetic Relevant Coordinate Systems

Albert SCHÖDLBAUER
Universität der Bundeswehr München, Neubiberg

 

In: WELSCH, Walter M. / LAPINE, Lewis A. (Hrsg.) [1985]:
International Federation of Surveyors - FIG -
Proceedings Inertial, Doppler and GPS Measurements for National and Engineering Surveys
Joint Meeting of Study Groups 5B and 5C, July 1-3, 1985

Schriftenreihe Universitärer Studiengang Vermessungswesen, Universität der Bundeswehr München, Heft 20-1, Neubiberg, S. 89-111.
 



Abstract

Three different inertial platform systems are of interest for geodetic applications: local-level, north-orientated systems, space stable systems and strap down systems. The systems can be distinguished by the specific orientation of the accelerometer triad and the corresponding coordinate systems.

This paper treats the transformations being necessary to convert measured acceleration vectors into geodetic coordinates.
 

Zusammenfassung

Ellipsoidnormal-nordorientierte, raumorientierte und fahrzeugorientierte Trägheitsplattformen unterscheiden sich durch die spezifische Führung der Beschleunigungsmesser und der ihnen zugeordneten Koordinatensysteme.

Im folgenden werden die Transformationen dargelegt, die in den einzelnen Systemen zur Überführung gemessener Beschleunigungsvektoren in räumliche ellipsoidische Koordinaten notwendig sind.
 



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